Deze opleiding

Je bent business developer, marketeer, innovatiemanager of productontwikkelaar die op een praktische manier wil ontdekken hoe design thinking werkt.

diplomacertificate
typeregulier, post-initieel, 0 EC
opleidingsduur0 dagen voltijd

Design thinking is een manier van innoveren waarbij de mens centraal staat. Het helpt tot relevante, originele en creatieve oplossingen te komen. Het 'design thinking'-principe bevat een aantal herkenbare ingrediƫnten: kennis van menselijk gedrag, experimenteren, prototyperen, leren van fouten. Met een ander perspectief kijken, samenwerken en uit de context stappen met altijd de belanghebbenden in het oog. Design thinking gaat er vanuit dat je een verschil kan maken en een positieve impact kan hebben op organisaties, producten of diensten. Of het nu gaat om het ontwikkelen van een betere customer journey of het aanspreken van een nieuwe doelgroep voor jouw product of dienst.

Wat levert het je op?

Je leert de principes van design thinking toepassen op een grote uitdaging of een specifiek probleemgebied.Je leert met een andere mindset en perspectief naar uitdagingen te kijken.Je leert ontwerpvraagstukken (her)formuleren op basis van het hoofdthema.Je leert toe te werken naar tastbare oplossingen voor in de praktijk.Je beschikt over een instrumenten-toolkit voor het oplossen van complexe innovatievraagstukken.

Onderwijs

avondonderwijsn.v.t.
afstandsonderwijsn.v.t.
doelstelling

Wat levert het je op?

  • Je leert de principes van design thinking toepassen op een grote uitdaging of een specifiek probleemgebied.
  • Je leert met een andere mindset en perspectief naar uitdagingen te kijken.
  • Je leert ontwerpvraagstukken (her)formuleren op basis van het hoofdthema.
  • Je leert toe te werken naar tastbare oplossingen voor in de praktijk.
  • Je beschikt over een instrumenten-toolkit voor het oplossen van complexe innovatievraagstukken.


Contact

Nyenrode Program Information
E: info@nyenrode.nl
T: +31 (0)346 291 211
Meer informatie?
Bezoek de website van deze opleiding.